31
X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
tib unwto Turkey Home Turkey Home Youtube
Alman turizminde yeni yaklaşımlar
15.06.2016 13:00

Alman turistler için tatillerini planlama zamanı geldi. Bu yıl almanlar geçen yıldan daha çok seyahat etmek ve daha çok para harcamak istiyorlar. Bu öngörü geçtiğimiz haftalarda yapılan araştırmalar sonucu ortaya atıldı.  Geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında, daha az kişi yaz tatillerini planlamış durumdalar. Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig dünyanın en büyük turizm fuarı olan ITB Berlin 2016’da  “Fakat; rezervasyonlara ilişkin özellikle Aralık 2015 ve Ocak 2016 dönemlerinde göze çarpan frenlemeler şimdi tersine döndü. Şubat ayının başlamasıyla birlikte, seyahat satışları dengelendi. Rezervasyonlar hız kazandı. Bu gösteriyor ki: Almanlar 2016 yılını da tatilsiz geçirmek istemiyorlar” diye belirtiyor.

Fiebig “Almanlar seyahat etmekten sıkılmadıkları gibi, ateşlenmeye hazırlar. Şimdiye kadar tatil seçimlerini yapmayı erteleyen kararsız tatilciler, özellikle aileler, 2016 yazının sayısız tatil seçeneğinden esinlenmek istiyorlar” diyor. Halihazırda birçok indirimli erken teklif mevcut. Seyahat olanakları da çoğaltıldı. Akdeniz’de plaj tatilinden inceleme gezilerine ve yeni ve alternatif seyahat noktalarına kadar er zevke göre seçenekler var.

Turistlerin favori seyahat noktalarına gelince, geçtiğimiz yılın birçok trendi bu yıl da sürüyor. 2016 yılında da, İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi Akdeniz ülkeleri Alman tatilcilerin favori tercihleri olmaya devam edecek. Özellikle rağbet gören mavi turlar ve birçok uzun mesafe seyahat noktaları iki basamaklı büyüme oranlarına ulaşıyor.

Aşağıdaki veriler, Alman pazarı araştırma şirketi Gfk tarafından yapılan analizlere dayanarak verilmiştir;

  • 2016 Karayipler’in yılı olacak: Önemli ölçüde turist yine Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Meksika gibi rüya seyahat noktalarından etkileniyor. Şimdiye kadar Küba 2016 yılı satışlarında %462lık artış yakaladı.
  • Orta ve Güney Amerika’daki seyahat noktaları çift haneli büyüme oranları gösteriyor.
  • Kısa mesafe uçuş noktaları ise, %20’lik artış ile Portekiz ve İspanya ( özellikle, Kanarya Adaları %21’lik oranla, aynı zamanda Balearik Adaları ve anakara %4’lük artış ) gözle görülür artışlar gösteriyor). İtalya ( %6’lık artışla) ve Bulgaristan ( %9’luk artış) ile yükselişte olan ülkeler.
  • Afrika ülkeleri Güney Afrika ve Nambiya, geçtiğimiz 2 yıl Ebola virüsünün neden olduğu düşüşleri atlatıyor ve çift haneli büyüme rakamları gösteriyor.
  • Halihazırda büyük rağbet gören, Almanya, Almanların en favori seyahat noktası olmaya devam ediyor.  Seyahat acentaları aracılığıyla tur operatörleri tarafından yapılan rezervasyonlardaki artış oranı %15. Özellikle aileler yaz tatillerini Kuzey ve Baltık Denizi kıyılarında geçirmekten hoşlanıyorlar.
  • 2016 yılında satış oranlarında yaklaşık %9’luk artış ile, gemi turları büyümenin en önemli faktörlerinden birisi olmaya devam ediyor. Henüz 2014 yılında, Alman gemi tur pazarı Büyük Britanya’ya yetişti ve ABD’den sonra 2.büyük market haline geldi.
  • İzlanda, Norveç, Danimarka gibi çok küçük pazarlar yüksek büyüme oranları kaydediyor.

Türkiye’nin rezervasyonları hala net bir şekilde geçen yılın altında. 2015 yılında, Alman turistlerin en çok tercih ettiği ülkeler arasında 3. Sırada yer alan Türkiye, %4’lük bir artış kaydetti. Mısır ve Tunus bir önceki yıla göre daha az rezervasyon alan ülkeler oldu. Rezervasyonlardaki duraksamalar en önemli hacme sahip ülkeler Türkiye ve Tunus için tüm seyahat pazarında duraksamalara neden oldu.  Batı Avrupa’daki seyahat noktalarının daha revaçta olduğu görülürken,  geleneksel aile ziyareti noktaları olan Türkiye ve Mısır’daki rezervasyonların da artacağı muhakkaktır. 

Başkan Fiebig;” Tatil kararları ertelendi, fakat iptal edilmedi” diyor. GfK tarafından hazırlanan tüketici iklim raporu gösteriyor ki Almanların gelir beklentileri net bir şekilde arttı ve düşük işsizlik oranı ile durağan iş piyasası tüketici harcamalarını tetikledi. Düşük enflasyon oranı ve düşen enerji maliyetleri ekstra kullanılabilir gelir sağladı. Fiebig; “ bu başarılı bir seyahat yılı için iyi bir temel” diyor.

GfK Pazar araştırması raporu gösteriyor ki; Rezervasyon sayıları henüz bir önceki yılın aynı dönemindeki seviyelere ulaşmamış olsa da, şimdiye kadar yapılan satışlar 2014 yazınınkileri şimdiden geçti.

Geçtiğimiz yılın ana trendi 2016 yazı için de geçerliliğini koruyor: Almanlar söz konusu tail olunca para biriktirmeyi değil, tam tersi tüm yılın en iyi haftalarında daha çok harcama yapmayı tercih ediyorlar.  GfK tarafından yapılan analizler gösteriyor ki, kişi başı  3.000 Eurodan fazla maliyeti olan seyahatler daha önemli hale geliyor.

2015’e bakış: Tur operatörleri tarafından 45 milyondan fazla tur düzenlendi

DRV Başkanı Fiebig “Geriye dönüp bakıldığında Alman seyahat endüstrisinin, bazı seyahat noktalarındaki siyasi durumların bir hayli zor olmasına ve yüksek ABD Doları döviz kurunun sektöre büyük sorunlar yaşatmasına rağmen, 2015’in hayli tatmin edici bir yıl olduğu görülüyor”  diye konuştu. DRV İstatistik ve Pazar Araştırması Komitesinin çalışmalarına göre, tur operatörleri 2014/15 turizm yılını satışlarda yaklaşık %4’lük bir artış oranı ile 27.3 milyar Euro ile kapattılar. Seyahat sıklığı yıllardır sabit: 2015 yılında, Almanların %77.1’i en az 5 günlük seyahat planı yapıyorlar.

Bu Almanların seyahat verdikleri önemi bir kez daha gösteriyor. Birçok Alman rahatlatıcı tatilleri ve kendilerine yabancı olan yeni kültürleri ve doğayı keşfetmeyi seviyorlar.   2015 yılında da plajda rahatlamak tatile gitmek için en büyük sebeplerden birisi olmaya devam ediyor.  Böylelikle plaj tatilleri en önemli tatil türü olurken onu yöre gezileri ve inceleme gezileri takip ediyor.

Alman turistlerin 2015 yılında tatil için seçtikleri ülkelerin gelişimi;

  • Rezervasyonlardaki kazançlar: Türkiye, İspanya ( özellikle Balerik Adaları ve anakara), İtalya, Mısır ve Yunanistan
  • Düşüşler: Kanarya Adaları, Fransa ve Tunus

2015’e baktığımızda bir diğer trend göze çarpıyor: Almanya’daki cadde üstü seyahat acentaları büyüme yörüngesinde bulunuyor. Yaklaşık 23.7 milyar Euro olan satışlar ile, 2014 yılı kaydedilen rakamlar büyük ölçüde aşıldı. Büyümede, tur operatörleri tarafından organize edilen kruvaziyer ve paket tur rezervasyonları başı çekiyor.

Bu cadde üstü seyahat acentalarına ek olarak, 400 adet acenta, çağrı merkezleri ve internet üzerinden satış yapıyor ki bu da 2014 yılı ile kıyaslandığında 100 ‘den fazla artışa işaret ediyor. Cadde üstü seyahat acentalarının bir zincire bir franchise sistemine ya da bir birliğe bağlanması,  uzun dönemde, oldukça önemlidir. Sadece 620 seyahat acentası herhangi bir zincire, birliğe ya da derneğe bağlı olarak çalışmıyor. Aynı zamanda, sözde satışların oranı satışları %93 fırlatıyor. 2004 yılında, bu oran sadece %78 idi. Bu, DRV’nin genel trendlere ve cadde üstü acetaların temel yapısal özelliklerine bakışı içeren dağıtım veri tabanının kapsamlı analizlerinin sonucudur.  

Devamlı olarak artan satış hacimleri seyahat acentalarının ve tur operatörlerinin 2015 yılında çalışan sayılarını %2’den fazla arttırarak 68.900’e çıkarmasına neden olmuştur. Turizm stajyerlerinin sayısı da 1.900’den fazlaya yükselmiştir.

Hazırlayan: Eda Bozoklu

Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!