31
X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
tib unwto Turkey Home Turkey Home Youtube
Türkiye Düşüşteki Pazarlarda Nasıl Çıkış Yakalayacak?
Türkiye Düşüşteki Pazarlarda Nasıl Çıkış Yakalayacak?
22.03.2016 18:00

Türkiye'nin bazı pazarlarda zaman içinde ciddi çıkışlar yakalandığını ancak daha sonra bu tempoların düştüğünü söyleyen TÜROFED Başkanı Osman Ayık, "Örneğin Fransa ve İtalya pazarlarında Türkiye spesiyalisti olan tur operatörleri oyundan çekilince büyümeler durdu. Bunun analizini iyi yapıp yerine başka bir şey koymamız lazım" dedi. 

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ile Türkiye'nin güç kaybettiği Avrupa'daki pazarları mercek altına aldık ve yapılması gerekenleri konuştuk. Ayık, aynı zamanda Almanya ve Rusya pazarlarına ilişkin de değerlendirmelerde bulundu.

"POTANSİYELİMİZ 10 MİLYONUN ÜZERİNDE"

Türkiye'nin Almanya pazarında saklı bir potansiyeli olduğunu söyleyen TÜROFED Başkanı Osman Ayık, "Biz bu pazarda 5.5 milyon sayısını gördük ama bu bizim gerçek potansiyelimiz değil. Bizim potansiyelimiz 10 milyonun üzerinde diye düşünüyorum. Bizim en kısa süre içinde bu saklı olan potansiyelimizi aktif hale getirip bu insanları mutlaka Türkiye ziyaretine ikna etmemiz gerekiyor. Bunun için yapılması gereken çok şey var. Sektör profesyonelleri olarak, tur operatörleri, işletmeciler olarak biz zaten bir koordinasyon içinde çalışıyoruz. Kamu kesimi ve bakanlığın yapmaya çalıştığı bazı tanıtım ve reklam çalışmaları var. Burada sadece koordineli olarak çalışmak ve birlikte hareket ederek şuanki olumsuzluğu olumlu bir iklime çevirerek süreci olabildiğince kısaltmak istiyoruz. Talep tekrar geri gelecek. Ama bir ayda ama 6 ayda veya 3 senede. Önemli olan süreci kısaltmak ve bunun yegane yolu da koordinasyon" diye konuştu.

"HAMLELER HIZLI YAPILMALI"

Kamu-özel sektör arasında bir bilgi akışı olduğunu söyleyen Ayık, "Bilgi akışında sorun yok. Ancak bu bilgileri doğru analiz etmek, zamanlamaları doğru ayarlamak lazım. Hamleleri hızlı atmak gerekiyor. Bu yıl fevkalade şartlar yaşıyoruz. Tamam ince elemek gerekiyor ama hamleleri de hızlı yapmak lazım. Bu seneki tek sıkıntı zamanlamada. Örneğin acil eylem planı yaklaşımı doğru ancak paketten çıkan şeyler sektörün beklediği çözümler değil. Bunun içeriğini zenginleştirip derinleştirmek, bu yılın özel koşullarını düşünerek hamleler yapmak lazım. Umutsuz olmamalıyız. Bizim elimizde çok güçlü bir ürün var" dedi.

"YÜZDE 10'LUK KAYIP ALMAN PAZARINDA BAŞARIDIR"

Almanya ve Rusya'nın 2 önemli kaynak pazar olduğunu hatırlatan Osman Ayık, "Rusya ile çok ciddi bir belirsizlik yaşıyoruz. 2016 yılında bu pazarda inanılmaz bir kayıp yaşıyacağız. Bu pazardan sanki hiç kimse gelmeyecekmiş gibi hareket edecek ve planlamalarımızı bu doğrultuda yapacağız. Ancak Almanya'ya bakacak olursak, biz bu pazarda EB dönemini kötü geçirdik ve bütün satışlar LM'ye doğru kayıyor. Bu şekilde oluşacak sayıları tahmin etmek mümkün değil. Ancak burada da iyimserlik içindeyim. Alman pazarında yüzde 10'luk kaybı başarı olarak görüyorum" şeklinde konuştu.

"İNGİLTERE'DE BEKLEDİĞİMİZ SIÇRAMAYI YAPAMADIK"

Avrupa pazarına topyekün bakıldığı zaman sıkıntılar olduğunu dile getiren TÜROFED Başkanı Ayık şunları söyledi: "İtalya ve Fransa pazarlarının geçmişte sayılar aldığımız ve sürekli yükselme trendinde olan pazarlardı. Ancak son yıllarda bu pazarlarda kayıplar yaşıyoruz. İngiltere'de ise beklediğimiz sıçramayı yapamadığımızı düşünüyorum. İspanya için İngiltere birinci kaynak pazar konumunda. Çok ciddi bir sayı var. Sonra Almanya ve Fransa geliyor. Burada tabii yakınlık, kültürel bağlar, İspanyolların satmış oldukları konutlar etkili. Olayı tek boyutlu görmemek lazım. Air Berlin Mayorka'ya haftada 400 sefer yapıyor. Sanki Mayorka Almanya'nın bir şehri olmuş gibi. O yüzden İspanya'ya giden Alman sayısı 10 milyon. Tabii şunu unutmamak lazım; Almanya'dan 5.5 milyon ziyaretçinin geliyor olması bizim için yine de çok çok iyi rakamlar.

"FARKLILIĞIMIZI ÖNE ÇIKARMALIYIZ"

Türkiye'nin aslında yapması gereken farklı bir fotoğraf vermek. İşin özü bu. Bizim Avrupa ile yıllara dayalı geçmişten gelen bir ilişkimiz var ve Türkiye içinde bulunduğu coğrafyada diğer bütün ülkelerden farklı bir ülke. Biz bu farklılığımızı ön plana çıkarmamız lazım. Batı değerlerine sahip, içinde oryantalist unsurlar olan bir ülke. Belki kendimize böyle bir cazibe yaratmamız lazım. Hem batı normlarına ve değerlerine, tüm evrensel kriterlere uyan bir ülke ama aynı zamanda oryantalist motifleri de olan bir ülke imajını verebilmeliyiz. Tabii her şeyden önce önce buna kendimizin inanması lazım. Elimizde çok güçlü bir ürün var."

"YENİDEN BU SİSTEMİ OLUŞTURMAMIZ LAZIM"

Bazı kaynak pazarlarda ciddi çıkışlar yakalandığını ancak daha sonra bu tempoların düştüğünü vurgulayan Ayık, "Örneğin Avusturya pazarı. Burayı bir yere kadar getirdik, şimdi bu pazar geriye gidiyor. O pazarlarda var olan ve Türkiye spesiyalisti olan tur operatörleri oyundan çekilince büyümeler durdu. Aynı şey İtalya, Fransa ve İskandinavya pazarları için de söz konusu. Geçmişte Fransa'da Paşa'mız vardı; Marmara vardı ama bunlar kayboldu. İtalya'da küçük ve orta ölçekte birçok tur operatörü kayboldu. Öyle olunca artık bu pazarlarda agresif bir büyüme arzusu içinde olan tur operatörleri yok. Bunun analizini yapıp bunun yerine başka bir şey koymamız lazım" diye konuştu.

"LOKAL TUR OPERATÖRLERİ KAYBOLDU"

Turizm endüstrisinde son 10-15 sene içinde yatay ve dikeyde çok ciddi bir entegrasyonun oluşmaya başladığını ifade eden Osman Ayık, "Günün sonunda lokalize olmuş bütün tur operatörleri kaybolmaya başladı. Karşımızda büyük devler oluşmaya başladı. Bu devlerin de eskisi gibi hareket etmesi zorlaştı. Geçmişte kendi tur operatörlerimiz ile bu pazarları motive edebiliyorduk. Şimdi bunu yapamıyoruz. Bizim şu anki durumu iyi analiz edip dönüp yeniden bu sistemi oluşturmamız lazım ki bu pazarlarda yeniden hareketlendirmemiz lazım. Ya da bu ülkelerle ciddi bir ulaşım köprüsü oluşturmalıyız. Bu da tabii Türkiye fotoğrafını yeniden çekip iyi bir tanıtım yapmak. Tabii bunu çok kolay akşamdan sabaha görmemek, uzun vadeli bir planlama ile görmek lazım. Yeter ki bariz hatalar yapmayalım" ifadelerini kullandı.

Kaynak: Turizmdebusabah

Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!