31
X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
tib unwto Turkey Home Turkey Home Youtube
TÜROFED'İN ITB Berlin 2016 Fuar Değerlendirmesi
30.03.2016 15:00

9-13 Mart 2016  tarihleri arasında gerçekleştirilen 50. ITB Berlin Fuarı'na, 187 ülkeden 10 bin turizm ve tedarik firması ile kamu-özel birliği katıldı. 26 salonda toplam 160.000 m²’den oluşan fuar alanında yerini alan turizm sektörü, fuarı ziyaret eden 180 bin ziyaretçi ile buluşma şansı yakaladı. ITB Berlin, ilk kez düzenlendiği 1966 yılından bu yana en yüksek ziyaretçi sayısına ulaştı.

  •  Fuarın bu yılki partner ülkesi Maldivler oldu.

 

  • Fuarı 80 ülkeden 5.000’den fazla gazeteci ile 30 ülkeden 380 blogger takip etti.

 

  • Fuara tüm dünyadan 48 bakan ve 87 büyükelçi katılım gösterdi.

 

  • Fuarın geçen yıl 6,7 milyar Avro olan iş hacmi ise bu yıl 7 milyar Avro ’ya yükseldi.

 

  • ITB Berlin’in 51.’si ise 8-12 Mart 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

 

Fuarda Türkiye;

- Bu yıl da 3.2 nolu hallde yer alan Türkiye toplamda 3.079 m²’lik alanda 116 stand  ve 127 katılımcı ile temsil edildi.

- Katılımcıların 13’ü seyahat acentası ve tur operatörü, 11’i valilik, 47’si birlik, dernek, belediye ve kalkınma ajansları oldu.

TB Berlin Fuarı Kapsamında 10 Mart 2016 tarihinde T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, T.C. Berlin Büyükelçisi Hüseyin Avni Karslıoğlu, Berlin Kültür ve Tanıtma Müşaviri Tahsin Yılmaz, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, Alman Seyahat Acentaları Birliği – DRV Başkanı Norbert Fiebig’in iştirakleriyle T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Basın Toplantısı gerçekleştirilmiştir.

09.03.2016 akşamı Berlin Büyükelçiliği’nde T.C. Berlin Büyükelçisi Sayın Hüseyin Avni Karslıoğlu tarafından T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Mahir Ünal onuruna bir resepsiyon verilmiştir. Resepsiyona TÜROFED Başkanı Sn. Osman Ayık da katılım göstermiştir.

Basın toplantısında turizm sektöründeki istihdam ve çalışma hayatı ile ilgili küçük bir paket hazırladıklarını da ifade eden Kültür ve Turizm Bakanı Ünal, konuyla ilgili olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu ile çalıştıklarını dile getirdi. Bakan Ünal konuşmasında şunları söyledi: “Sektör temsilcilerinden inanılmaz güzel enerjiler alıyorum. Açıkçası onlardaki umudu ve heyecanı gördüğümde moral motivasyonumda artıyor. Bu enerji ve motivasyon, girişimci güç ile ülkenin sektörel anlamdaki geleceğini de parlak görüyorum. Son 10 yıl içinde bu enerjiyle değişim ve gelişim sürecine girdik. Dolayısıyla bugün burada somut olarak gördüğümüz potansiyeli ortaya çıkarttık.”

Bakanın açıklamalarına fuar süresince yayınlanan günlük gazetede de ilk sayfada yer verildi.

DRV Bşkanı Norbert Fiebig ise Almanların Türkiye’den vazgeçemeyeceklerini belirterek Türkiye’nin Almanlar için hala en iyi destinasyonlardan biri olduğunu söyledi. Türkiye’nin yer aldığı salonu ziyaret edenlerin en çok üzerinde durduğu konu ise “güvenlik” konusu oldu.

ITB Berlin sırasında Türkiye standında Karagöz ve Hacivat gösterileri yapılırken, Türkiye’nin tanıtın filmi de kurulan büyük ekranda gösterildi.

Fuar alanında en geniş alana partner ülke Maldivler sahipken, Hindistan da oldukça geniş alanda fuarda yer aldı. Salonlarda ülkeler kendilerine özgü yiyecek, içecek vs. ürünlerinin tanıtımının yanı sıra giyim tarzları, danslar vb. alanlarda da aktiviteler düzenleyerek ülkelerinin tanıtımı yaptılar. Birçok standda simülasyonlara yer verilirken, bazı ülkeler kurdukları küçük konferans odalarında sunumlar da yaparak bilgilendirmede bulundular.

Bunların yanı sıra ITB Berlin sırasınca birçok konuda konferanslar düzenlendi. Konferansların ağırlıklı konusu bu yıl turizm sektöründeki teknolojik yenilikler ve alternatif turizm destinasyonları idi.

 Düzenlenen konferanslarda ayrıca, tüm dünyada turizmin yaşamakta olduğu sorunlar tartışıldı, geleceğe dair yapılması gerekenler konuşuldu. Özellikle yaşanan terör olayları ve mülteci sorunu, önemli ölçüde ele alınarak, mülteci alan ülkelerin durumu konuşuldu ve neler yapılabileceği tartışıldı.

Bununla birlikte; turizm sektörünün dijitalleşen dünyadan nasıl etkileneceği/yararlanacağı, sağlık/spa turizmi, yenilenebilir enerji, paket turlar, sosyal medyanın gücü, online rezervasyonlar gibi konular da konferansların başlıca konuları oldu.

Ayrıca 50. ITB Berlin Fuarı’nda Çocuk İstismarı Dünya Turizm Ağı toplantısının 31.si düzenlendi ve özel sektörün turizmdeki çocuk istismarıyla mücadelesindeki rolüne dikkat çekti. Bilinçlendirmeyi arttırma, personel eğitimi ve turizm değerler zinciri kapsamındaki uygulamalar üzerinde duruldu.

Turizm sektöründe; yaşanan terör olaylarının ve mülteci sorunlarının etkisiyle genel olarak bir düşüş beklentisi hakim. Yunanistan ve Fransa gibi terör ve mülteci krizlerinden etkilenen ülkelerde de Türkiye’de olduğu gibi son dakika rezervasyonlarına umut bağlama durumu söz konusu. Türkiye için bu umut fuar sonrasında da yaşanan terör olayları nedeniyle oldukça azalmış olsa da turizmciler sezon açıldıktan sonra kesin konuşmak gerektiği konusunda hemfikir.

Alman Pazarı

Bilindiği gibi Almanya, Çin’in ardından dünyanın en çok turizm harcaması gerçekleştiren ikinci ülkesi durumundadır. Tatil ve Seyahat Araştırmaları Kuruluşu (FUR) tarafından 1970 yılından bu yana her yıl gerçekleştirilen “Reiseanalyse – Seyahat Analizi” adlı araştırmasına göre; 2015 yılında Almanlar yurtdışında 71,5 milyar harcama gerçekleştirerek bu alanda geçtiğimiz yılların üzerinde bir seviyeye ulaştı.

2015 yılı Almanya turizmi incelendiğinde hem yurt içi hem de yurt dışı talep açısından oldukça olumlu bir dönem yaşandığı görülmektedir. Almanya’nın olumlu ekonomik ikliminin ve Almanların seyahat ve turizm hareketlerine önem vermesi gibi faktörler etkilidir. Bunun sonucunda 2016 yılında da Almanların seyahat taleplerinin artması doğal bir sonuç olarak beklense de tüm dünyada yaşanan terör olaylarını nedeniyle yaşanan güvenlik endişesinin Almanların da seyahat tercihlerini etkilemesi kaçınılmazdır.

Yapılan araştırmalar da göstermektedir ki, Almanların yaz tatili için yaptıkları rezervasyonlarda bir önceki yıla göre yaklaşık 1 milyon azalma vardır.

 Özellikle de çocuklu ailelerin güvenlik sorunları nedeniyle, tatil rezervasyonlarını şu an için beklettikleri görülmektedir.

Türkiye, Tunus ve Mısır gibi ülkeler tatil tercihi sıralamasında düşüş yaşarken, Karayipler’de artış olduğu görülmektedir. Karayipler’deki artışın %38 civarında olması bekleniyor.

Tüm bu gerilemelere rağmen Türkiye, İspanya’nın yanında Almanların en gözde tatil ülkesi olmayı sürdürüyor.

2013 yılında Almanya’dan Türkiye’ye gelen turist sayısı 5.041,323 iken, bu sayı 2014 yılında 5.250,036 ve 2015 yılında 5.580,792 olarak Türkiye’ye en çok turist gönderen ülke özelliğini korumuştur. Yaşanan düşüşlere rağmen 2016 yılında da Almanya’nın Türkiye’ye turist gönderen ülkeler sıralamasında 1.’liği koruyacağı düşünülmektedir.

Eda Keskiner

Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!