31
X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
tib unwto Turkey Home Turkey Home Youtube
ALMAN PAZARI UMUTLANDIRIYOR
01.01.1970 00:00

Turizm yetkilileri ve otelciler, ikili siyasi ilişkilerin gelişmesiyle bu yıl Alman pazarında bir toparlanma olacağına inanıyorlar.

 

Türkiye'de olduğu gibi son yıllarda siyaset ve turizm endüstrisi arasındaki ilişkiler zor bir teste tabi tutulmuştur. Örneğin; İstanbul'da gerçekleşen son EMITT fuarında 800 katılımcının çoğu yalnızca Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş konuşma yapmak için salona girdiğinde alkışladırlar. Ancak, herkes Bakanın, hükümetin bu yıl  Batı Avrupa'dan uçuşlara uçak başına 1.500  ila 9.000 ABD Doları teşvik sağlanacağını söylemesinin ardından memnun kalmış görünüyordu.

 

Son iki yılda, her şeyden önce Rus ve Arap turistler ülkeyi ziyaret etti. Ancak 2018'de büyümenin Batı Avrupa'dan ve özellikle Almanya'dan gelmesi bekleniyor. Alman tur operatörlerine ve diğer kaynaklara göre, son haftalarda rezervasyonlar ciddi oranda arttı.

 

Ekonomi ve Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, fuar öncesinde Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) tarafından davet edilen yatırımcılara "2017 Rusların yılıydı ve 2018 yılı Almanların yılı olacak" dedi ve  turizmin, Türkiye'nin en önemli ekonomi sektörlerinden biri olduğunu ve büyüme ile istihdamın sorumluluğunu üstlendiğini vurguladı. TYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ise, "Türkiye'ye yatırım yapmanın doğru zamanı" dedi.

 

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkan Yardımcısı Yusuf Hacısüleyman, Antalya'nın tek başına bu yıl ziyaretçi sayısı % 20 arttırmasının beklendiğini söyledi. 2017'de 1.6 milyonu Almanlar olmak üzere yaklaşık 10 milyon yabancı ziyaretçi Akdeniz Bölgesi’ne seyahat etmiştir.

 

Seyahat acentaları bu durumdan karlı çıktılar. Geçtiğimiz yıl bölgedeki en büyük acenta olan OTI ve Coral Travel işletmelerine sahip olan Odeon Holding'di ve yaklaşık% 12 pazar payına sahipti. OTI Rusya pazarında güçlü ve şimdi tur operatörü Ferien Touristik'in ardından Almanya'da da en aktiflerden biri. Grubu, % 10.3 ile Anex ve % 9.8 ile Pegas takip etmektedir.

 

Aksine, başarısız darbe girişiminin sonuçları İstanbul'da çok daha fazla hissedildi. Tarihi metropol, Antalya, Türkiye’nin toplam yatak kapasitesinin  %30’una sahipken, İstanbul %34'üne sahiptir. Ancak, Emitt gazetesinde yayınlanan rakamlar, 2016 yılında yabancı ziyaretçilerin sadece % 14'ünün İstanbul’u, %53’ünün Antalya'yı ziyaret ettiğini göstermektedir.

 

Ülkelerin Dışişleri Bakanları arasında gerçekleşen ikili ilişkilerdeki son gelişmeler, Türk otelcileri ve turizm yöneticilerini Alman pazarında bir toparlanma eğilimi olacağına dair sevindirmekte ve umutlandırmaktadır.

 

Alman Turizm Endüstrisi Derneği (BTW) Başkanı Michael Frenzel, İstanbul'daki katılımcılar için olumlu haberler getirdi. "Tüm tur operatörleri iyi bir büyüme kaydetti ve Türkiye'deki kapasitelerini arttırdı" dedi. TUI bu yaz tek başına Türkiye rezervasyonlarında %70 artış gerçekleştirdiğini belirten Frenzel, otellerdeki yüksek kalitenin, uygun fiyatların ve aileler için uygun konaklama imkanlarının öneminin altını çizdi.

 

Ancak, Frenzel Alman tüketicilerin güvenlik endişelerini de yatırımcılara açıkça belirtti. Yakın tarihli bir ankete göre, Alman tüketiciler yalnızca Almanya, Avusturya, İsviçre, İskandinavya ve İtalya'yı güvenli yerler olarak görüyorlar. Dolayısıyla Türkiye’nin , güvenlik konusunda net bir iletişim stratejisi geliştirmesini tavsiye etti ve Bakan Lütfi Elvan'a "Turizm sektörü büyüme, barış ve değişim endüstrisidir" dedi.

Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!